måndag 2 januari 2012

2012!

Jag upptäckte nu att jag inte bloggat något sen i torsdags! Förlåt..

Torsdag: Åkte med mamma till Skövde för att shoppa. Anledningen till att vi åkte till just Skövde och inte Göteborg var att vi kände att mellandags rea + nordstan = sjukt mycket folk. Och vi ville ha det lite lugnt och mysigt, så det blev Skövde. Vi satte oss på tåget och när vi precis hade åkt förbi Falköping, så stannar tåget och de ropar ut att det är ett tekniskt fel på tåget. Så där satt vi i en timme innan de blev bestämt att vi fick evakuera och byta till ett annat tåg. Så när vi äntligen var framme, två timmar försenade gick vi in på en klädbutik som hette Clark och jag hittade en superfin kofta och sen åt vi lunch. Sen strosade vi runt och provade massvis med kläder och jag, för en gångs skull, hittade massa fina kläder som fick följa med mig hem! Vi hade en super mysig mor och dotter dag med god mat och massa påsar med fina kläder.


Fredag: Gjorde inget speciellt, var i stallet på dagen och på kvällen var vi bortbjudna på middag. Var hemma ganska sent så gick och la mig direkt.

Lördag-Nyårsafton: Började med att åka till stallet på morgonen, red medans mamma mockade och fixade maten. Och ridpasset gick SJUKT bra! Sen var jag hemma runt två, hoppade in i duschen. Blåste håret, plattade håret ja ni vet, gjorde mig så snygg som det går ;) Var hos Julia klockan 7 med några andra tjejer. Vi var hos Julia hela kvällen och jag hade verkligen roligt. Vid tolvslaget drog vi till rampen där vi träffade massa människor. Har ingen aning om hur länge vi var där, men efter en stund blev jag hämtad och helt plötsligt låg jag hemma i min säng. Jag hade i alla fall en kanonkul kväll! Har tyvärr inga bilder men jag kan sumera kvällen med skratt, alkohol och sköna människor. Jag startade defenitivt 2012 med ett leénde på läpparna och jag har en känsla av att det kommer bli ett awesome år! Och även om saker och ting går snett, ska jag le och leva livet!

Söndag; Vaknade vid tolvtiden, gick upp och la mig i soffan. Sen cyklade jag ner till venezia och käkade pizza med dom jag var med på nyår, sen åkte jag och Emma till stallet och sen degade vi resten av dagen. Låg i soffan och kollade på teve och åt massa onyttigt. Gick och la oss hyfsat tidigt, vid tolv kanske. Och nu sitter jag här vid mitt köksbord med ansiktsmask för att sedan kunna se levande ut igen. Ska bege mig till stallet om en stund, och sen ikväll är det fotbollsträning på schemat! Vi har haft uppehåll nu ett tag och efter all julmat kanske kondisen inte är den bästa. Men det ska bli kul att träffa tjejerna igen. Om två veckor är det cup, så då måste man vara på topp. Så fram tills dess är det hårdtränging, äta nyttigt och ladda ladda ladda!

Tänkte gör ett inlägg med mina nyårslöften, men först blir det en promenad med hunden min.
Lots of love/ I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar