måndag 2 januari 2012

Nyårslöften!

Inte äta godis/ Godisförbud - Anledningen till att jag inte vill äta godis är för att det är alldeles för gott. Haha, jag älskar godis och jag vill bryta det. Så jag har bestämt mig för ett godis fritt år!

Äta nyttigare - Hänger lite ihop med godisförbudet. Jag äter inte onyttig mat så ofta, men jag äter för sällan. Jag kan gå en hel dag med bara frukost i magen och sen äta en macka på kvällen. Och det är defenitivt inte bra för kroppen och förbränningen! Så äta nyttigare och regelbundet för att kunna få min drömkropp ;)

Träna mer och hårdare - Jag tränar ju cirka tre gånger i veckan med fotbollen + stallet och ridning varje dag. Men jag ska börja jogga på morgonen innan skolan i cirka en halvtimme. Dagen blir längre och man blir piggare. Sen tänkte jag börja simma också, även det innan skolan.

Leva livet - Ja, precis som jag skrev i förra inlägget. Om någonting går snett så ska jag inte haka upp mig på det, jag ska le och gå vidare. De människor som jag inte behöver i mitt liv, och som bara gör saker och ting komplicerat ska jag radera. Jag ska vara säkrare på mig själv, våga stå på mig och vara mig själv! Jag ska ha riktigt roligt, vara med människor som får mig att må bra och ha ett riktigt bra år!

Och det sista nyårslöftet är att hålla mina nyårslöften. Det blir lätt att man tänker; Ah men bara idag. Men det ska inte hända. Jag ska hålla mina nyårslöften stenhårt. Skolan ska skötas och jag ska få bra betyg. Jag ska bli den personen jag egentligen är. Jag ska skita fullständigt i vad folk tycker. Jag är mig själv och ingen annan. Och jag ska vara så in i helvetes jävla lycklig!

Jag vet att mina nyårlöften är ganska "stränga". Men jag vill ha det så. Jag ska förändra mitt liv och må bra både fysiskt och psykiskt. 2012 är mitt förvandlingsår, hur käckt det än låter. Det är nu livet börjar och jag har en så sjukt bra magkänsla!



















NU KÖR VI!

1 kommentar:

  1. mycket bra skrivit... stå på dig gums så ska du se att du kommer klara detta:-)

    SvaraRadera