söndag 18 december 2011

Sunday, bloody sunday

Söndagar är, tycker många, en hemsk dag. Det är fortfarande helg, men ändå inte eftersom man måste sova i tid för man ska upp till skolan. Många hatar söndagar, jag med delvis. Men en del av mig älskar söndagar, att bara kunna ta det lugnt och göra tråkiga saker som att städa. Vilket jag har gjort idag. Städat mitt rum, rensat min garderob och rensat massa gamla lådor med smycken och annat krimskrams. Nu ligger jag i min säng och lyssnar på musik och ska snart laga lite mat för att sen bege mig mot min älsklingshäst. Efter stallet är det julpynt som gäller! In med granen och pynta den ihop med mammsen och Johan. Har inte bestämt mig om jag ska pynta i mitt run eller inte, men någon söt liten tomte här och där kan väl inte skada.

Imorgon är det måndag, vilket innebär skola. Och jag kunde inte varit mindre taggad. Men nu ska jag inte klaga, det är ju bara några dagar sen har vi äntligen jullov. Dom flesta skolorna går på jullov den 20:e, men vi får jullov den 22:e. Det är lite segt, men men that's life! Nu ska jag bege mig mot köket för införskaffa lite mat ;) Gör kanske ett inlägg efter stallet sen, får se.
Lots of love / I

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar